mandag 12. oktober 2009

36+4

Over i ny uke... men ikke fått ut fingern og oppdatert bloggen før nå. Har begynt å få litt murringer i magen denne uka så håper det litt modning på vei :)

På 36+0 hadde jeg besøk av Tina som er så flink til å ta bilder. Knipsa en haug med magebilder av meg og meg og Ken i sammen. Har fått noen bilder og kommer til å vise dere flere når de blir ferdige... OM det er flere som faktisk tåler dagens lys. ;-). Dette første bildet her er bare et morobilde altså... hehe... men begynte å herme etter bildene på veggene her når jeg ikke helt visste hvor jeg skulle gjøre av armer og bein.... MEN... man ser jo at jeg ikke har blitt så innmari svær og denna magen kan faktisk gjemmes bort... Ikke er kroppen så himla tung enda heller *bank i bordet*
tonje

Ken er ikke fullt så rektig han heller... hahaha... Måtte jo få lage no morobilde han også ;-) Sånne bilder er jeg nesten sikker på at ingen har makan til :P
kenogmage

Også et seriøst et da... Kjempefint er det. Vanvittig fint faktisk.
tonjemage

Ellers har uken blitt brukt til å vaske kommode og babyklær og sortere og legge alt på plass. Vogna er ca. klar... mangler bare den nye madrassen til den som ikke er hentet enda... men er en tynn madrass i den og lamullspose så ingen fare.
11 oktober 14

Senga er klar... Skal bare flytte bunnen opp ett hakk.
Alt av sengetøy ligger i skapet, klart til å re opp. Søte wallstickers på veggen. Ebay er tingen :)
11 oktober 11

Vogga er montert på soverommet og svigers kom med madrass til den i går. Skal bare vaske over den nå så er den også klar til å bare legge på sengetøy. Jenta vår kommer nok til å sove i den i førsten ved siden av senga... så jeg har litt kort vei på natterstid.
11 oktober

Sykehusbagen er under pakking... det går ikke fort for å si det sånn... Men bør virkelig få denne klar også. Er ikke akuratt pakking av denne jeg vil tenke på i siste liten.
11 oktober 3

Svigers hadde også med seg ved siden av madrass til vogga; kluter, sengetøy og et ultramykt babypledd når de kom i dag :)
11 oktober 5

Ken er selvfølgelig forkjøla blitt... veldig også. Det må han virkelig riste av seg... ellers får han brått ikke lov til å være med inn på føden :P... hehe... Mulig mulig at han ble dårlig etter at jeg tvang han ut i t-skjorte om torsdan for å klippe han kjappt før fotosession med Tina.....  Ruff og Ken har ihvertfall kost seg på sofaen i dag under pledd.
11 oktober 13

Også må jeg vise dere wallstickersene jeg har fått opp på utgangsdøra vår.. Syns det er kjempefint <3 <3
11 oktober 15


Uka jeg er halvveis ferdig med nå har jeg denne infoen om:
Fra 36 uker og 0 dager til 36 uker og 6 dager.
I begynnelsen av denne uken er fosteret 34 uker gammelt. Morkaken, som lenge var tyngre enn fosteret, veier nå en sjettedel  av fosterets vekt. Fordøyelses- og tarmsystemet er fremdeles relativt umodent og vil ikke være helt modent før barnet er tre til fire år gammelt. Nå utgjør fettlaget omtrent 15 prosent av fosterets vekt. Huden ser lyserosa ut til tross for fettlaget. Årsaken er at blodårene ligger så nær hudoverflaten. Det utvikles hudfolder rundt blant annet knær, håndlegg og nakke.
Fosterets mål denne uken:
Full lengde: ca. 44cm
CRL: ca. 32cm
Vekt: ca. 2790
uke36

Formen min er fortsatt veldig bra *bank i bordet*.
Eneste fysiske hindringen er vel magen som gjør at det å bøye seg direkte forover faktisk gjør vondt fordi magen kommer i klem. Litt vanskelig å få på seg sko og sokker, men det går på et vis det også. Er ikke mye igjen nå... og det lille som er igjen kan strengt tatt gjøres etter at vi kommer hjem fra sykehuset... så nå er lillejenta vår hjertelig velkommen. Hun kan godt drøye til 37 uker er ferdig, slik at hun ikke er prematur... og da må hun gjerne bare komme. :D. Men er foreløpig ikke veldig mange tegn til modning og magen har ikke sunket noenting enda. Men krysser fingerne :-)

9 kommentarer:

  1. DIGGER magebildene,du er virkelig flott som gravid asså :)

    Barnerommet så jo kjempe fint ut,blir jo tipp topp det her.

    SvarSlett
  2. Herregud, så fine bilder!!! Bra fotograf og morsomme og nydelige motiver :-) Jeg er en veldig spent "vordende tante" nå! Vegard lillebror og Heidi kan vente sin første i Bodø om få dager, og kort tid etterpå regner jeg med det blir jippistemning i Fredrikstad ;-) Gleder meg på deres vegne. Stor klem.

    SvarSlett
  3. Ann Kristin Solen16. mai 2010 kl. 14:04

    Så bra de bildene ble! Spesielt det bildet av magen med en hånd fra hver av dere på, det var et utrolig stilig bilde :)) Ønsker dere lykke til med fødselen som kommer, tenker dere gleder dere til den lille kommer nå :)

    SvarSlett
  4. Kjempeflotte bilder, spes det bildet med ringene og båndet!

    SvarSlett
  5. så koselig da :D

    SvarSlett
  6. Kjempe fine bilder :) lurte bare på hvor du hadde kjøpt de wallsticksene? likte dem utrolig godt :)

    SvarSlett
  7. Marita Birkelund16. mai 2010 kl. 14:07

    For noen flotte gravid-bilder, du ser stunning ut asså!<3

    Åsså DEN herlige senga som står klar til snuppa da, hun kommer til å kose seg så fælt:D

    SvarSlett
  8. Ååååh så fin gravid du er... :D

    SvarSlett