onsdag 28. oktober 2009

38+6

I dag har vi vært på fødepol'en på sjukehuset begge to for CTG-registrering og UL og undersøkelse.
Møtte opp klokka ni for CTG først, de følger da hjerterytmen på babyen og sammentrekninger i livmoren. Slo faktisk ut på litt rier, men jeg merka ingenting til det jeg. Lå å trykket på en knapp hver gang jeg kjente bevegelse også. Utrolig nok var hun våken, noe som man normalt ikke kan bestille som det passer fra denne jenta.

Også var det UL og undersøkelse av lege. Alt stod bra til med lillejenta vår. Bra med fostervann. Normalt blir det mindre mot slutten av svangerskapet, men det var fortsatt bra med vann. Litt grått som det også blir mot slutten. Ho lå og stakk tunga ut og smakte på fostervannet, så kvaliteten er tydeligvis ikke så gal den heller ;). Bra med gjennomstrømming i morkaka og alt virker fint. Ho ligger bra ned i bekkenet, men er godt med fostervann så hun er ikke festet. Litt vanskelig å få målt nøyaktig ettersom hun faktisk ligger å puster og magen/brystkassa hele tiden hever og senker seg, men hun ble estimert til ca. 3100g. Modenhet ble sjekket, og er litt moden ja... så ble strippet etter mitt ønske. AU. Skal ikke gå nøyere i detaljer. Så vet du ikke hva det er kan det være like greit :P.

Nå er ihvertfall sykehusbagen klar og bagen til babyen klar. Heldigvis.

I går fikk jeg ånden over meg og lagde sjokoladekake. Fikk oppskriften fra en som heter Malin på Babyforum, og den ble sinnsykt god. Ken fikk i seg 2 biter og jeg 4 :D. Også har vi enda mer sjokoladekake igjen i dag. Den var suuuperrask å lage og ufattelig luftig bunn. Aller best rett etter den kom ut av ovnen.
cimg1706

Tatt et kjappt magebilde i dag.
cimg1711

Også får vi vel vise frem nye frøkna vår. Hun har bodd her nå ca. halvannen måned og begynner å bli ganske så varm i trøya. Hun er nå sterilisert og chippet og vennes sakte til sele, for så å venne henne til å være ute. Også skal hun få være ute sammen med Nikotina. Går hardt for seg her inne om nattan, så hun vil nok elske å få lekt og løpt utendørs.
Ho har fått navnet Safira, oppkalt etter en drage i en av favorittbøkene til Ken. Ho er Sortsmoke som Nikotina og en Maine Coon. 11mnd gammel og alldeles nydelig.
img3795

Signaturen min fra babyforum på nett. Syns den er litt søt.

page

3 kommentarer:

  1. Nå er jeg utolmodig her! få ut den ungen da! Barnevakt M er utolmodig!

    utolig mye fæncy bilder du har!

    å jeg ble veldig nyskjerrig på hva stripping(?) eller hva du kalte det var bare fordi du skreiv som du skreiv hehe... koslig att du skriver blogg.. har føllt med se men ikke flink til å komentere...

    kos dere masse å klem Ken litt fra meg... syng en sang til ungen frameg oxo..!

    SvarSlett
  2. Hei Tonje:) Elsker å følge med på bloggen din! Herlig å høre at alt går så bra, og den fine magen din er flott å se på!! :D

    Du hadde baka i går så jeg.. fikk sååååå lyst på!! hihi.. Må få oppskriften av deg! :D

    Stoooooor klem

    SvarSlett
  3. pusen er såå utrolig nydelig... nå er det heller ikke lenge igjen før babyen kommer.
    og hvis du har små rier og er ganske så moden nå så må det ikke være lenge igjen.... utrolig morsomt og følge med på hva som skjer her i bloggen din!!!
    klemmers

    SvarSlett