mandag 2. november 2009

39+4 - 5 dager igjen til termin

På torsdag, dagen etter strippinga på sykehuset hadde jeg kraftige modningsrier og tenkte at jammen... nå skjer det noe.....  Så var jeg å tok svineinfluensavaksinen på fredag og da virker det som om kroppen har hatt nok annet å jobbe med, for etter det har det nesten ikke vært noe spennende på gang i det hele tatt. Noe murringer, noen kraftige kynnere... men ikke noe å skryte av.

Var så heldig å kom i avisa på lørdag da, ang vaksina. Ingen som har kommentert det faktisk... så enten har ingen i familien min eller venner Fredrikstad blad... eller det er en artikkel ingen leser :P

Satt å ante fred og ingen fare på venterommet da to menn fra Fr.stad blad kom inn og gjerne ville ta fellesbilde. Greit nok... kan vel klare å ikke synes så veldig :). Og så tenkte de en "smart" tanke..... de kunne jo bli med nestemann inn.. kjente jeg krympa meg allerede da. "Hvem er nestemann?".... Ingen svarte... selvfølgelig. Og jeg hvisket til ho ved siden av meg..."Jeg sier ikke at jeg er neste asså". Så mannen hørte med helsesøstra.. Hvilket nr er neste... 17 svarte ho...
:-S shait.... "hvem er nr 17"... Det var selvfølgelig ingen som rakk opp handa..... så jeg måtte jo gi et lite tegn til slutt da og ikke oppføre meg som en fjortiss. "Kjempefint" eller noe sa mannen og lurte på om han kunne være med inn. "Joda" det går vel greit det. Så for meg grimaser ved vond sprøyte og moro bilde i avisa... haha. Heldigvis merket jeg ikke stikket. Strengt tatt fikk jeg ikke med meg om sprøyta inneholdt noe som helst faktisk...... så takk te fotografen som satt meg helt ut...... fnis
vaksine

vaksine02

Fantastisk morsomt å se hvordan journalister skriver sin egen historie.... hehe.... ord som "tørninger" og "sklidd klar" er neppe ord jeg ville ha brukt i en setning.... men fornøyelig å lese da... hahahaha

Over til info fra boka mi :D

Fra 39 uker og 0 dager til 39 dager og 6 dagerI begynnelsen av denne uken er fosteret 37 uker gammelt. Omkretsen rundt hodet er lik omkretsen rundt magen nå. Lanugohåret er nesten helt borte, men det kan finnes rester i hudfolder ved fødselen. Det faller snart av. Fosteret beveger seg så mye det kan, og det kan se rart ut når magen din hopper opp og ned når fosteret hikker.  Hos guttene er som regel testiklene på plass i pungen, men er de ikke det, er det ikke noe stort problem. Det vil rette seg av seg selv innen kort tid.
Fosterets mål denne uken:
Full lengde: ca. 49cm
CRL:  ca. 35cm
Vekt: ca. 3390g
Mine kommentarer.... Lillejenta er fortsatt ikke den mest aktive... så å bevege seg så mye som hun kan er vel å ta litt i :P
Ikke hopper magen opp og ned når hun hikker heller.... Jeg kjenner det som leamus nesten, og Ken kan kjenne det om han trykker handa mot magen... Får da være grenser til hikking og vel??  ;-)

Skal til jordmor i morgen og skal be henne sjekke modenhet. Er jeg på samme plass som onsdag som var på sykehuset kommer jeg til å gå derfra som en tordensky. Og jenta får på seg frem til fredag..... da hentes lakserolja frem fra kjøleskapet hvor jeg har hatt den på lur ei litta stund. Kjenner det begynner å bli greit nå......
Send fødestøv og fødevibber i hauger og spann er dere snille :)

7 kommentarer:

  1. Da er det ikke lenge igjen, kan tenke meg du gleder deg til å bli mamma! :)

    Blir det gutt, eller jente? Og hva er navneforslagene? :D

    Legg meg til som venn, og det er lettere for meg å holde meg oppdatert på bloggen din! ^^

    -Stian / www.gravgang.com

    SvarSlett
  2. ååå:D:D Spennende spennede spennende:) <3<3

    SvarSlett
  3. Håper så inderlig at det skjer noe snart hos deg....

    Åååå du,hehe flott bilde i avisen,hehe :D

    SvarSlett
  4. Gaaaaaah, det jævla sykehuset, har bare å gjøre som dem har sagt!

    Håper ho kommer snart Tonje, masse lykke til <3

    SvarSlett
  5. Nå må du bare føde snart.. Tenk om en mulig bivirkning av vaksinen er at den forsinker fødsel a!! Haha..

    Det hadde vært kult..

    Lykke til med alt du har foran deg nå

    SvarSlett
  6. ha ha ha så moro at du var i avisen da. kan liksom ikke lese den her i idaho. Nå er snart tiden inne da. hva er det lakse olje gjør for noe? jeg tok vaksina her om dagen jeg også, men tror du ikke min hærlige ektemann har fått svine influensa?? jo da. hadde jeg fått vaksina 3 dager føre hadde jeg hatt nok immunitet mot svineinfluensaen men har ikke det så blitt sotti på noe andre medesiner for å prøve å forebygge inntill vaksina har bygd opp noe antibodies.. uansett lykke til. gleder meg pa dine vegne

    SvarSlett
  7. Har du fått medisiner tilfelle du skulle få det Lise? Så rart... Sambo her har nok hatt det allerede og det smitter ikke så raskt altså. Bare å prøve å la være å bytte spytt det og drikke av samme glass/flaske og vaske seg jevnlig på henda så går det så bra så :). Uansett er ikke vaksina 100% selv etter 1-2 uker.... og man bør jo alltid være litt forsiktig rundt syke folk om man ikke er selvpiner og syns det er moro med influensa ;). Går nok så bra så.

    SvarSlett