onsdag 4. november 2009

39+6 - 3 dager til termin!

Mandag var jeg hos jordmor og alt var forsåvidt helt greit. Jenta lå i leie2 (ryggen mot høyre sett fra min vinkel) noe hun har gjort ihvertfall siden uke 28, også da hun lå i seteleie. Hodet var ikke festet. Hjerteslag lå på 146 og mitt blodtrykk 110/65. Nå har jeg ganske "høyt" blodtrykk... hehe.... eller mer innenfor normalen for andre vanlige mennesker :P

Tirsdag var jeg hos legen. Vekt nevnes ikke..... !! MEN... hodet er brått festet og hun har flyttet seg over i leie1. Det er jo helt utrolig. Visstnok har ikke leie1/leie2 spesiellt å si. Skal kanskje være lettere/naturligere å føde i leie1.... og slik de fleste ligger. Så dette skjedde i løpet av et døgn. Fulgte kjærringrådet om å spise kanel den kvelden hun må ha snudd seg... kanskje gjort susen? Hvem vet. Grøten var mørk brun ihvertfall. Kjente bittebittelitt nedpress den kvelden og noe stikking. Og DET var liksom festing av hodet.

Så i går kveld tok jeg en real dose kanel.... Anbefales ikke å ta et halvt glass vann med 3 ts kanel i. Det er faktisk veldig kvalmende. Kanel skal liksom hjelpe mot kvalme... men jeg kan garantere at i for store doser har det motsatt virkning :P
Så nå er det ventetid frem til mandag når jeg skal på sjukehuset igjen. Prøve å ta en lang gåtur i kveld om jeg orker, og kanskje prøve å rake løv i hagen i morgen. Det trengs. Epletreet har kjappt blitt veldig nakent utenfor her, og hundene går å vasser i løv.

Strikker nå "Gammeldags omslagstrøye" og en sparkebukse i rødt til jul til lillejenta. Mitt ventearbeid. Og det er helt greit om jeg ikke blir ferdig før ho finner det for godt å "dukker opp". Heeeelt greit. :D

symfyse01

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar