søndag 5. april 2009

9+1

Alle de som mener at ukene i førsten av svangerskapet går veldig fort, tar feil..... Jeg syns det ikke går fort i det hele tatt jeg. Kvalmen er tilstede så og si hele døgnet, men klarer å døyve litt med postafen og har kjøpt meg sea-band mot sjøsyke/morgenkvalme og håper at det kan ta en liten bit av kvalmen også. Har hittil fått i meg nok mat hver eneste dag, og er svært glad for det.
Dette er sea-band:
img3410971880


I dag har vi vært i bursdag til Jannicke og Pernille og jeg var helt klart innmari dårlig før vi dro. Kastet opp da jeg stod opp, selv om jeg tok postafen en time før jeg stod opp. Brakk meg i bilen og, men var ikke noe å hente. Men jeg klarte å få i meg to pølser i lompe med salat, 2 brownies og 2 rullekakestykker. Så er innmari fornøyd i grunn. Og såpass tidlig på dagen.

Var hos legen 1.april. Blodtrykk har gått ned fra 110/70 fra 6+2 til 90/55, 8+4 på vei. Hadde gått ned en halv kilo på tre uker også, og det var godkjent ;). Det er jo nesten ingenting, så jeg klarer tydeligvis å få i meg godt nok med mat. Urinprøve viste 1+ på proteiner, tar med urinprøve til jordmor i morgen så blir det dobbeltsjekket om at alt er bra før vi reiser på påskeferie. Jeg har begynt å ta B6 i form av betonin som kan hjelpe på kvalmen også. I tillegg til gravid-vitaminer som inneholder Folat og 1000mg Omega3 hver dag. Så godt som hver dag får jeg i meg det jeg skal ihvertfall.

Vi har en liten nakenfis på besøk i påska.. så vi er en hel skokk som skal på hytta i påska.
Mininakenfisen, Arielle, Ruff og kattene våre Jezero og Nikotina. Full fest :D

Så da er det jordmor i morgen 6.april
Også har jeg ultralyd og undersøkelse/samtale på sykehuset med overlege på kvinneklinikken 17.april.

Her er noen bilder fra hytta til foreldra til Ken :)

hyttajuli 006

hyttajuli 007

Endel har blitt gjort siden disse bildene ble tatt..... bak hagemøblene er det nå en helt egen liten hytte faktisk med
ganske mange ekstra sengeplasser.
hyttajuli 008

Rundt hytta er det masse plass for dyra å boltre seg på, og på ene siden er det en helt egen løkke. Her øver
Ken seg på litt golfing.
hyttajuli 021

hyttajuli 013

God påske til alle sammen!!! :)

2 kommentarer:

  1. Synd at du skal være så kvalm... Håper kvalmen takker for seg før påskeferien og at dere får en knall ferie!
    Klem fra meg

    SvarSlett
  2. Så koselig å lese i bloggen din :) Høres ut som du henger greit med i svingene, tross kvalmen. Det er så fint på hytta til Kens foreldre også, regner med dere koste dere veldig i påsken og at du fikk slappet av mye.
    Altfor lenge siden vi har sett hverandre nå, så vi må få til en Fr.stadtur snart, hvis ikke dere har lyst på en tur til Hedmarken, da :)

    SvarSlett