søndag 29. mars 2009

8+1

Nå etter midnatt er jeg inn i min 9. uke av svangerskapet.

Fra 8 uker og 0 dager til 8 uker og 6 dager av svangerskapet.
Vekt: 0,5 g
Lengde: 15-22 mm

Så fortsatt ganske så liten bebbis. Jeg er endel kvalm, mye mindre enn med tvillingene naturlig nok, men nok kvalm til at jeg aldri hadde klart å komme meg gjennom en arbeidsdag. Jeg er morgenkvalm til rundt 4-5 på ettermiddagen. Jeg bruker fast nå postafen og evt afipran om jeg blir virkelig dårlig. Merker det er viktig å spise ofte nok for å holde kroppen i gang, for blir ekstra kvalm om jeg blir sulten.

Er litt småbekymret for at ting er i orden ettersom jeg ikke nødvendigvis er kvalm hele tiden. Blir litt at jeg stopper opp og kjenner etter. Er jo vant til å merke symptomer på svangerskap både på innpust og utpust så det er ganske vemmelig å ikke merke noe hele tiden. Krysser fingre for at tiden fremover ikke blir værre. Skal evt. prøve å få en UL til før påska. Ringe på mandag og høre om de har noe ledige timer.

Kalenderen min fremover ser slik ut:
1.april har jeg legetime
6.april har jeg time hos jordmor
så satser vi på en tur på hytta med hunder og katter og 1 - 1 1/2 uke der kanskje i påska :). Litt etter vær og form.
Også har jeg ultralyd og undersøkelse/samtale på sykehuset med overlege på kvinneklinikken 17.april.

Har fått nesten ferdigmontert ett sett til. Skal bare kjøpe sløyfebånd og knapper.
cimg0963

1 kommentar:

  1. så flink du er da!! skulle ønske jeg kunne strikke selv...
    håper du ikke blir noe dårligere.. er ikke kult og være kvalm lenge...

    SvarSlett