tirsdag 28. juli 2009

24+5

I dag har jeg vært på Ultralyd på sykehuset. Selvfølgelig måtte vi vente en time med å komme inn selv om vi hadde fastsatt timeavtale... sånn er det bare..... :-S. Kom nå endelig inn og ordna litt papirgreier og sånnt... også var det til for UL. :D
Alt var bare bra med jenta vår, hjertet slo og ho vifta med hender og føtter. Størrelsen ligger fortsatt innenfor normalen etter den terminen jordmødrene/legene tror jeg har... og det er jo enda godt :). Fikk et bilde som jeg skal prøve å få lagt ut i morgen, men det er rett og slett ikke så lett å få bilder på vanlig UL lenger. Man ser bare en kroppsdel eller to om gangen ettersom hun har begynt å bli så stor. stor og stor.... hehe... hun ligger på mellom 500 og 600g ihvertfall.

I går mens det regnet begynte jeg på de to siste veggene på babyrommet. Søndag var jeg ferdig med de to rosa veggene.. og i går malte jeg de to resterende i en lys grå farge. Det passet ypperlig i sammen. Her er bilder fra oppussingen.

Først bilder fra mer rosaveggmaling fra søndag:
cimg1324

cimg1325

Også var vi igang med grått på vegg 2 og 3 i går:
cimg1326

Og det er først når den grå fargen kommer på veggen man ser hvor ubehagelig den gamle fargen på barnerommet var:
cimg1328

Ferdig!!!!!!
cimg1330

Blir stæsja endel ting oppå skaper foreløpig... Petmater-esken er en eske med endel rosetter jeg har tatt vare på fra utstilling... også har vi noe blå og hvite hyller, festegreier til bag i bil... og en reiseseng :D
Satte skapene inntil hverandre på en side av rommet... for syns det tok så mye av rommet og ha skap på begge sider.
cimg1331

Fin grå vegg. Kommode til babyklær, to lekegrinder (såpass bør man ha :D )
Og nymontert Ikea babystol.
cimg1332

Ken er sjuk om dagen men dro seg opp for å hjelpe meg med å montere babysenga... viktig å ha på plass :D
Og den tar seg så godt ut mot den rosa veggen.
cimg1334

Hvis jeg hadde fortalt om hvor mye klær og babystæsj som ble bært ut i stua for at jeg skulle pusse opp ... hadde ingen trodd meg allikevel. Men det var MENGDER!! Og i dag har jeg sortert meg gjennom alt sammen. Det ble nok :D

Kan vise litt bilder av klærne til snuppa og snupper/knærter som eventuellt finner veien hit i fremtiden. Denne dressen har vi fått fra England. I str Newborn og den er såå nydelig og deilig å ta på.
cimg1335

Disse to dressene er også fra England... litt større str tror jeg, så de skal ikke bli tatt i bruk med en gang.
cimg1336

cimg1337

Morsom pysj og body jeg og Ken har handla helt på egenhånd :D
cimg1338

Bilde tatt underveis i sorteringa... har begynt å hive småttissokker i en skuff. (Klærne er rene og skuffene er rene, men skal vaske klærne på nytt rett før fødsel sånn at alt er helt rent og pent).
Oppå kommoden har det begynt å havne klær i str 50-56, det samme på krakksaken til høyre for kommoden.
cimg1339

I kofferten ble det pakket str 68 først og 62 havnet under vogna..... flyttet så str 62 over i kofferten også.....
Og det så et lite øyeblikk sånn ut... før jeg fant enda mer klær i str 62 og 68 og den ble overfull... Så i mårra må jeg pelle ut alle klær av str 62 igjen og få lagt det på eget sted. Greit å ha ting sortert så det bare er å ta frem ettersom bebbisen vokser.
cimg1340

Poser begynner å hope seg opp ute i gangen. Her har jeg satt fra meg str 74 og 80.
Det ble flere poser... for når jeg stappa oppi en søppelsekk ble det smekkfullt. Så mye klær i disse to str også :D
cimg1341

Noen av vinterdressene:
cimg1342

Og sånn så det ut da jeg forlot kaoset nå for å avslutte for dagen. Alt er sortert.. De oppå kommode er str 50-56, samme med det på gulvet foran. Vinterklær til venstre skal inn i skapet i hyller. Kofferten til høyre må reddes fra å sprenges slik at str 62 og 68 blir skilt fra hverandre......
cimg1344

Takk for i dag sier jeg :D

4 kommentarer:

  1. Sitter og gaper her jeg! 8-0 Knøttet deres trenger jo ikke å få klærne vasket, før hun rekker å bruke alle klærne har hun jo gått opp to størrelser!! *ler* At dette er en knøtt som er etterlengtet ser jeg lett...

    Rommet blir flott!

    SvarSlett
  2. Du er så flink azza, jenta er så heldig, å vi gleder oss masse til å se henne å bli kjent me henne :)

    SvarSlett
  3. Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.

    SvarSlett
  4. Flink pike! Blir veldig koselig på barnerommet. Bra jobba med både oppussing, rigging og systematisering :)

    SvarSlett