onsdag 16. september 2009

32+6 - oppramsing siste uke :D

Dagene går ganske kjappt :). Formen er ikke helt perfekt hele tiden, men det er så lite betydelig i forhold til hva premien blir at jeg ikke gidder å nevne det engang :D. Hører mange som er ganske mange færre uker på vei klager over at de ikke har no plass til mat lenger. Lurer på om det er noe i veien med meg, at snuppa ikke har vokst eller at jeg rett og slett er veldig fleksibel innvendig... for her går maten ned på høy kant. Jeg spiser mer enn normalt, ihvertfall av middagsmat... større porsjoner enn Ken hver gang. Går mye i lettere mat som svin og fisk, for tunge biffmiddager frister faktisk ikke så veldig.

Onsdan' som var hadde vi jentekveld. Nina, Evelyn, Tina og jeg. Hjemme hos Nina... og kokken serverte Tikka Masala :D . Bildet er tatt rett før v kaster oss over maten.....
cimg1600
Ble ikke noen flere bra bilder fra den kvelden egentlig... så får holde med matpresentasjon.

Jeg og Ken har vært rundt og sammenlignet priser også på det siste vi skal kjøpe inn. Kom over tilbud på bleiebøtte til 129,- på en butikk som en annen butikk hadde tilbud på til 199,-... så vi kjøpte den. For så å finne ut da vi kom hjem at ved å bestille sånn babypakke gratis fra samme butikk vil vi få en annen bleiebøtte gratis..... sånn kan det gå :P
Men denne har vi kjøpt da... den er ganske liten og tar liten plass på badet vårt ihvertfall.
bleiebotte

Slenge med noen magebilder også..... Har tatt endel magebilder siste uka... hehe
Første er tatt 32+1:
321 322 2 322 3

I dag har vi vært å kjøpt Tørketrommel som var sårt tiltrengt. Tusen tusen takk  Linda & Frode :)
Den ser ca. slik ut... bilde stjålet fra finn.no av en lign BOSCH tørketrommel. Orker ikke stikke å ta bilde av vår.
I kjellern her er det bare en kontakt på deling på tre leiligheter når det gjelder vask... men ettersom han i 2.etg ikke har vært her på halvannen måned nå har vi satt den i kjellern foreløpig... ettersom vi bare er to leiligheter som vasker klær for tiden. Så blir den evt flyttet opp i leiligheten etterhvert :D. Den er testkjørt og fungerer... *hurra*.
tork

Handleliste til sykehusbagen er under utvikling, samt handlelister for småtteri vi skal kjøpe etterhvert. Driver å titter på ammepute... har en sær formening om at jeg enten skal ha en knallrød eller en med kumønster. Fikk se denne i Sverige faktisk.... innmari kul. Får se om det blir denne.
cimg1626


Også har jeg fått pakkesang av Ann-Elise forverten min. Kjempesøtt <3 <3
Håndkle med ører og kluter. Tusen takk :)
cimg1615


Om et døgn runder jeg 33 fulle uker..... så da slenger jeg med informasjonen om den uka nå i samme slengen... det er jo rimelig nært :)

Fra 33 uker og 0 dager til 33 uker og 6 dagerI begynnelsen av denne uken er fosteret 31 uker gammelt. Det kan ikke bevege seg like fritt som tidligere ettersom det er mindre plass i livmoren, og bevegelsene blir dermed mindre. Ingen vet hva fostre tenker eller drømmer om, men nå har fosteret REM-søvn (Rapid Eye Movement), som vanligvis indikerer en drømmefase.
Fosterets mål denne uken:Full lengde: ca. 39cm
CRL: ca. 29cm
Vekt: ca. 2180g

uke33

2 kommentarer:

  1. Marita Birkelund16. mai 2010 kl. 12:46

    Herlige magebilder snuppa;)
    Åsså så digg med tørketrommel...whohoo:D
    Herlig med tørketrommel, spess til alle babyklærne:)
    Stemmer for ammeputa med kumønster jeg asså, den avr konge:D Må nevnes at jeg er glad i kuer da *fnise*
    Gratulerer med 33uker:D

    SvarSlett
  2. kjempe hærlig magebilder tonje. Er bare så moro:) begynner å bli spent det lengre du er på vei det nærmere kommer jeg også. (selvom jeg har temmelig lenge igjen) ja ja ja moro at alt begynner å komme i orden:)

    SvarSlett