mandag 8. juni 2009

18+4

Nå er jeg godt inn i 19.uke... 18 fulle uker og 4 dager i tillegg. Onsdag er det ordinær UL og jeg gruer meg litt, men tipper det går helt fint ;). Håper virkelig vi får vite kjønn, sånn at jeg kan begynne på strikkeprosjekter jeg har planlagt til den lille. Magefølelsen sier jente, men magefølelsen sa også at jeg og Guro kom til å få hvert vårt kjønn.. og hun skal ha jente (Massevis av gratulerer Guro :D ) og da ble hele magefølelsen min forvirret. hehe.. Men på onsdag får vi forhåpentlig svar. Om ikke må vi nok betale litt gitt for å få en UL til... for jeg nekter å ikke vite.

På Babyverden står dette om uken jeg er inne i nå:

Fra 18 uker og 0 dager til 18 uker og 6 dager av svangerskapet.
Vekt: 220 g
CRL: 13,5 cm
Full lengde: 18 cm


På BIM står dette:

Din svangerskapsuke: 19

Babyen er nå ca 20,5cm lang og veier 235g. Det har halvparten av lengden det skal ha til fødselen, men bare 10% av vekten, så nå begynner "oppfetingen".

Så de er faktiksk ikke helt enige engang. Mulig den andre tar gjennomsnittsvekt og lengde for hele uken, mens den andre gir oss lengde og vekt når denne uken er fullført... hehe.... men snodig er det om ikke annet.

Så... nå får vi bare smøre oss med tålmodighet frem til onsdag.....

uke18



(Bilde fra denne uken)


Har foressten hatt en spørreundersøkelse på Babyverden ang det med smøring av mage og strekkmerker. Er endel som mener smøring av overhuden vil føre til mindre strekkmerker (i underhuden) og det er vel egentlig bevist at dette bare er tøv... Så har iallefall latt folk svare ang sine erfaringer. Og det er faktisk flere som ikke har fått strekkmerker når de ikke har smurt kontra å ha smurt.

21% Jeg smurte ikke, og fikk ingen strekkmerker
11% Jeg smurte ikke, og fikk nesten ingen strekkmerker
14% Jeg smurte ikke, og fikk endel strekkmerker
4%  Jeg smurte ikke, og fikk mange strekkmerker

9%  Jeg smurte, og fikk ingen strekkmerker
2%  Jeg smurte, og fikk nesten ingen strekkmerker
21% Jeg smurte, men fikk endel strekkmerker
11% Jeg smurte, og fikk ganske så mange strekkmerker

4 kommentarer:

  1. tror d heller har med at folk ikke smører generellt... om man får det eller ikke er forskjellig fra hudtype, hvor fort magen vokser, hvordan den vokser ol. dem sier at det ikke skal ha virkning, men det er jo virkning på underhuden de snakker om, det vill da dermed ikke si at d ikke hjelper på overhuden. dvs. at det ikke hjelper underhud, men får jo ytterstehuden finere, kontra at man da får finere mage enn dersom man ikke smører....

    SvarSlett
  2. Tror neppe det har noe å si Tine ;)
    For man får ingen merker i ytterhuden i det hele tatt. Normalt.

    SvarSlett
  3. nei men det er der de vises... helt enig i at dyre kremer å slikt ikke fungerer, og at man ikke kan forhindre de i å komme ved å smøre seg under svangerskap/vektøkning/vekttap, men man kan gjøre de mindre synlige etterpå ved å smøre seg og drikke godt med vann å få i seg viktige fettsyrer, for kroppen reparerer seg fortere hvis man tilfører fuktighet både innenpå og utenpå. det blir aldri å fjerne de, men de blir finere å se på hvis man kan si det på den måten.

    SvarSlett
  4. Ja du må gjerne tro at de som får skikkelig strekkmerker kan skjule de med kremer ved å drikke mye vann... fnis. Tror det er rimelig mange rundt omkring med "stygge" strekkmerker som ikke helt er enig med deg gitt. Jeg har aldri sett resultater av slikt.... kun på TvShop :P

    SvarSlett