torsdag 25. juni 2009

20+0

20  0 25 juni 09  2


Var hos legen i går. Blodtrykk er nå på 100/60 og det er deilig.... men jern har vi desverre lite av... så jeg som egentlig ikke skulle tilbake til legen før i førsten av august må tilbake på sjekk igjen om 14 dager, imens skal jeg knaske jerntabletter.
Blodprosenten var på 11,5 da jeg ble gravid, og var nå nede i 9,7. Og det likte de ikke.
Vekta er på straka vegen oppatt... veier nå 67kg og jeg spiser fortsatt sjokoladene mine med god samvittighet :D

Hjerteslag på jenta lå på 148 og symfysemål er fortsatt 19cm.
Legen spurte meg om jeg hadde hatt noen hevelser i beina... Neida svarte jeg fornøyd. Enda aldri opplevd....
Åsså.... skulle jeg legge meg i går kveld..... og brått fant jeg ikke anklene mine!!!!!!
Dritsprøtt. Måtte ta bilde av dem... rareste jeg noen gang har opplevd. La beina litt høyt, sov i natt og fant litt kuler ihvertfall på morgenen i dag.... og har lest om hvordan jeg skal unngå væskeansamlinger i beina.

Så da blir det legetime onsdag om 14 dager.
Ultralyd på sykehuset hos Gynlege på tirsdag 30. juni.
Vi flytter lørdag 27.juni

I denne uken fra 20+0 til 20+6
da er bebbins mål:
Full lengde: 25cm
CRL: 16cm
Vekt: 325

Tar denne størrelsen med en klype salt, for alle vokser ikke i takt, og ihvetfall ikke etter uke 18. Gutten min fra forrige svangerskap var 28cm og veide 330g da han ble født i uke 23+5 ... så tror det er veldig opp og ned hva de veier. Men begynner å bli stooor ihvertfall :D.

Natt til i går da jeg gikk å la meg kunne jeg for første gang kjenne spark på utsiden. Kjente en bevegelse og trøkka ned handa der det var... og da kjente jeg dult tilbake et par ganger. Og hun var rimelig aktiv da jeg satt å ventet på legetimen i går på dagen. Kjempe kjempe deilig å kjenne litt oftere liv. Har også kjøpt meg en strikkebok til... så nå blir det endel strikking for vinteren fra "Strikk til Nøstebarn" og "Myk Start". To suverene bøker med enkle og praktiske plagg fremfor bare lekkert. Lekkert varmer ikke rumpa om vintern ;).

uke20

2 kommentarer:

  1. hei tonje.satt å leste dette innlegget.og da kom jeg på at når jeg gikk gravid ,så var det beste mot jernmangel sukkererter.deilig.ta å spis slike hver dag.masse jern.hilsen Britha

    SvarSlett
  2. Åh så moro at det vokser og gror! Så flott leiligheten blir da, blir herlig å flytte dit tenker jeg.

    SvarSlett