onsdag 19. august 2009

27+6 iflg ordinær ul .... nå korrigert tilbake til 28+6 av meg!!

I dag har vi vært på Ultralydklinikken som ligger på Lysaker (ultralydklinikken.no) og jeg er så overveldet og lykkelig som bare det. UL-mannen var helt topp, utstyret var så bra at jeg ikke kunne tro det og vi fikk en masse bilder. 2 utprint, 28bilder på dvd og 6 filmer. Gikk over hele bebbisen og morkake o.l. med 2D ultralyd også, og den var sååå mye bedre enn alle de ultralydmaskinene jeg har vært borti før på sykehus eller privat (UL nr 8 i dag). Vi fikk sett alt nøye. Ble selvfølgelig bekreftet igjen at det var ei jente. Morkake var i tipptopp form.. takk og lov.. Da det ble zoomet inn forsvant ikke kvaliteten og vi kunne telle blodårer ut fra hjertet, kikket på hjernen og alt innvendig i magen og sånn. Kjempespennende.

Målinger ble gjort og han syns terminen jeg hadde fått fra jordmor var feil.. datoen han kom til er den samme som JEG kom til.... og som ble satt på UL i uke 7, 11 og 13. Men brått i uke 18 satt de en annen (av en grusomt udugelig jordmor). Nå nekter jeg å høre på den dumme ULdama som tok ordinær-UL lenger. Bebbisen ble målt til 1309g i dag som er for stort til å være bare i uke 27 også i grunn. Så da skrur vi oss selv frem til det som er riktig, og nekter å bry meg om det som står på papiret fra Ordinær UL. Hadde det stemt hele veien hadde jeg ikke brydd meg... men alt stemmer med min dato. For det er umulig at det kan ha skjedd en befruktning den datoen jordmor mener.

Men ja... 1309g og stor jente. Som i uke 40 mest sannsynlig vil veie oppimot 4kg.:D

Her kommer det et knippe bilder fra dagen.

solheim7

solheim9

solheim25

solheim22

Litt sånn passe myk eller hva??

<3 <3 <3 <3

15 kommentarer:

  1. ntåå ntååå ntåå ntåååå

    SvarSlett
  2. alt kom ikke med på første kommentar daa:P! SÅ utrolig spennende, bilden er jo super klare jo!! Gleder meg såå masse til lille søte babyen kommer:) hihih...

    SvarSlett
  3. hæhæ ja da er vi likt igjen da!!
    NÅDE DEG OM DU BEGYNNER FØRST!!!! vi får heller ta det samtidig!!:)

    Gud som jeg gleder meg til UL!!! hun ser jo bare skjønn ut!!!!!
    flere bilder kreves øyeblikkelig!!:)

    SvarSlett
  4. Nyyydelig profil på jenta! Åhhhhhh... ble verpesyk her nå... Gleder meg til å se henne live!

    SvarSlett
  5. Marita Birkelund16. mai 2010 kl. 12:20

    Aaaaw for ei fantastisk vakker jente du har i magen

    SvarSlett
  6. Er ikke lillejenta vår nydelig??? Var rimelig sært å se på skjermen når hun gjorde grimaser og rakte tunge!

    SvarSlett
  7. ÅÅ hun er bare helt skjønn, dere kommer til å få en vakker liten jente! hold ut mamma, ventetiden er snart over :D

    SvarSlett
  8. iiiiih :D Herlig!

    SvarSlett
  9. Nydlige bebbissen, gleder meg til ho kommer :D

    SvarSlett
  10. Så spennende.. Er ikke lenge igjen til frk kommer nå...

    SvarSlett
  11. Så heldig du er. Gratulere så mye du har mye å gledet deg til.
    Ser at du er fra Østfold, Tussen takk for all svar jeg får av deg på Babyverden, du har svart meg bedre noe legen ikke kunne svare meg på.
    jeg er fra østfold oxo :) Hvor i øst er du fra eg er fra særp :)

    SvarSlett
  12. Hei Luvya. Jeg er fra Fredrikstad og bor i Fredrikstad :)
    Bare hyggelig å kunne hjelpe om jeg kan det. Har sugd til meg all informasjon jeg har lært av andre og leger på sykehus og alt... Må bare vite alt :)

    SvarSlett
  13. Siden du er fra fredrikstad, kunne du gi meg noe tipps da, hvem gyn brukte du og hat du noe kontakt personer som jeg kan snakke med, Jeg har ikke hat noe oppfølge siden jeg begynnte med pergo. har du? Vurderer å flytte til Volvat.

    Dem på Sarpsborg Sykehus har ikke hjelpet meg noe, dem bare ga meg første gang dobbel kur og jeg fikk ikke noe kontroll absulutt ikke noe hjelp. Jeg vil bytte for det her orker jeg ikke mer

    SvarSlett
  14. Dere har sikkert regnet ut termindato feil. Kan ikke begrunne termin utifra vekt og vage antagelser. Det er mange andre faktorer som spiller inn. Lykke til med å presse ut svær bebbis uansett ;)

    SvarSlett
  15. Johanne: Dette her vet nok jeg veldig mye bedre enn deg. Jeg har gått på hormonbehandling og vet NØYAKTIG når jeg hadde eggløsning.. i tillegg hatt koll på når hjertet begynte å slå, så egget har ikke vært i dvale... så det jeg har sagt hele tiden var korrekt. Er det jeg har sagt... ordinær Ul var feil.. for man kan ikk basere termin på bare mål fra en ul. Dermed har vi IKKE regnet feil. Takk for meg!!!!!

    SvarSlett